středa 26. října 2016

Jak nakreslit oko tužkou



Ahoj! Dnes jsem si pro tebe připravila extra dlouhý článek. Ukážu ti, jak nakreslit realistické oko. Vím, že se sama mám pořád co učit, ale řekla bych, že začátečníkům to může posloužit :).
Doporučuji kreslit alespoň ve velikosti jednoho decimetru, ať se můžeš soustředit na detaily.
Budeš potřebovat:
- tužky (HB a 3B, nebo nějakou ještě tmavší)
- gumu (nejlépe plastickou)
- gumu v tužce (není nutností)
- bílou gelovku (taky není nutností)
- vatová tyčinka, nebo kapesník

Jako první je nákres oka. Předloha byla trochu zdeformovaná a oko se dívalo doprava. Nákres začni tužkou HB, je tvrdá, takže jde lépe vygumovat a na nákresy je jako dělaná!

Dále si nakreslíme víčko a dole kousek pod okem čáru, pod kterou budeme kreslit řasy.

Zhruba ve středu duhovky je zornička. Můžeš nahoře kousek vynechat, protože tam bude odraz :). Zorničku vybarvi měkkčí tužkou- třeba 3B, ale klidně i 6B, nebo 8B.

Měkkou tužkou také obtáhni okraj duhovky a  lehce vybarvi střed.

Vatovou tyčinkou, nebo kapesníkem tužku rozmažeš a přidáš pár odlesků.

Bílé části nakresli také u panenky, směrem od ní. Až to budeš mít, tak je vygumuj uvnitř, ať jsou bílé. Můžeš použít i gumu v tužce, která je skvělá, na gumování detailů, nebo plastickou gumu. Normální, tlustou gumou to půjde asi špatně, ale můžeš to zkusit :). Potom si tlustě obtáhneš okraj.

Duhovku trochu ztmav a vystínuj okraj.

Směrem od panenky nakresli také tmavé čáry. Můžeš si vyhrát. Nemusíš kreslit jenom čáry, ale také obloučky a trojúhelníčky.

Trochu jich nakresli i blíž k okraji.

Celou duhovku trochu ztmav, hlavně od okraje.Přidej více ''tmavých čárek''.

V odrazu oka se někdy odráží i řasy. Můžeš je tam přidat taky :).

Můžeš si s duhovkou ještě chvíli pohrát, nebo přidat více bílých čar (gumou, nebo bílou gelovkou). Když máš hotovo, vystínuj jemně u okrajů bělmo tužkou HB.

Tužku znovu rozmaž vatovou tyčinkou, nebo kapesníkem (nikdy ne prstem, vypadá to ušmudlaně, a otisky na kresbě nejsou moc pěkné!) a přidej pár ''žláz'' :D.

Tentokrát už použiješ tmavší tužku a ještě trochu okraje ztmavíš :).

Dále vystínuj koutek oka.

Vybarvi víčko tužkou HB a rozmaž ji.

Pak ztmav měkkou tužkou a znovu rozmaž, ale už ne tolik, ať to není moc upatlané :)

Alespoň trochu vystínuj i kůži za víčkem.

Dále řasy. Nakresli je nejtmavší tužkou, co máš, ale jestli ti ještě tolik nejdou, můžeš si je první předkreslit tvrdší tužkou. je důležité vědět, že se nekreslí rovně, jako čárky, ale spíše jako oblouky.

Dolní řasy nikdy nezačínají hned u oka, ale kousek pod ním. Měli by být kratší a řidší, než řas horní.

Nakonec můžeš ještě vystínovat kůži dole pod okem, a k vyladění detailů ti pomůže taky bílá gelovka, nebo guma v tužce. Ztmav, nebo naopak zesvětli místa, kde se ti zdá, že by to šlo ještě upravit a máš hotovo!



Doufám, že se ti můj článek líbil a třeba ti i pomohl. Pokud zkusíš nakreslit oko podle mého návodu, určitě mi ukaž výsledek, budu ráda! Můžeš mi ho poslat také na můj nový Instagram, který jsem si založila speciálně pro tento blog (@nelakr). Pokud máš jakékoli otázky, klidně se mě zeptej :).
Nelča













13 komentářů:

  1. Kreslíš moc krásně :D určitě to podle tebe zkusím :)

    ~~~
    http://fandom-of-fairy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Musím se přiznat, že jsem článek otevřela s tím, že je tu návod na líčení očí :D ale kreslíš tedy ohromně:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, já jsem ráda, když se mi podaří namalovat rovná linka :D Ale kdo ví, třeba někdy později... :) Děkuju :)

      Vymazat
  3. Krasny článek, moc hezky kreslíš. Určitě to zkusím:)

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherná práca. Si fakt talent ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jo, to je krásný! Ze začátku jsem si myslela, jestli to nebude nějaký paskvil, jakože nebudeš umět malovat, ale je z tho něco dokonalýho. Já jsem bohužel na malování opravdu trotl, namalovala bych maximálně první náčtr a k tomu přidala řasy. :D

    Určitě víc takových článků!

    www.fakynn.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, děkuju! :D Kreslím aktivně už dva roky, tak to asi jde poznat, ale věř mi, že tohle zvládne každy, chce to jen trochu tréninku :)

      Vymazat
  6. Potřebovala bych tento úžasný dar ♥
    Neuvěřitelně šikovná jsi ♥

    SAGI Style

    OdpovědětVymazat
  7. Maluješ nádherně!
    Určitě to zkusím, protože je to krásné
    Bohužel malovat neumím, ale alespoň to zkusím❤🙂

    OdpovědětVymazat